Provozujete internetový blog či magazín? Nebo teprve plánujete takový projekt rozběhnout? Určitě se koukněte na těchto 10 tipů, aby se Vaše texty stali co nejlepšími.
Na psaní si nechte záležet. Čtenáři jistě ocení kvalitní texty, protože brzy nás mohou zaplavit weby plné robotem generovaných nekvalitních textů. Určitě si ho po sobě přečtěte a zkontrolujte jestli je dobře proveden i slohově. Zároveň je vhodné správně text strukturovat, aby pořadí obsahu dávalo smysl. U cestopisu je pochopitelně nejlepší časová struktura. U klasického články to chce správně rozhodit obsah. Nezapomeňte na dělení podle odstavců, aby se lépe četlo a článek ideálně začněte perexem, který musí nalákat k dalšímu čtení.
Ve svém blogu nebo magazínu můžete klidně kombinovat různé druhy článku. Buď se může jednat o cestopisy a vlastní zápisky z cest, jindy se může jednat o obecný cestovatelský článek. Ve druhé zmiňované oblasti si vyberte zajímavý obsah, který bude čtenáře zajímat. Tak například když budete psát o nějakém malém muzeu kdesi v půli Španělska, moc to nemusí čtenáře zajímat. Nicméně pokud to podáte opravdu originálně, opak může být pravdou. Pokud se rozhodnete psát ale o celém Španělsku, předem si dobře rozmyslete obsah. Celá země je totiž velké téma na jeden článek a těžko se pohlcuje. Je potřeba si takové téma dopředu rozmyslet, abyste u 3. stránky nezjistili, že jste teprve na začátku. Zajímavé články jsou i ty tipů „10. tipu“, které mají prostě v názvu číslovku a odstavce jsou očíslované.
Nadpis je to, na základě čeho se čtenář rozhoduje, zdali si článek otevře. Tak si rozmyslete, co opravdu čtenáře zaujme. Obecně pomáhá i použití čísel nebo sloves. Na nějakém známém si můžete třeba i zkusit, který nadpis si otevře.
Nepíšete snad do Wikipedie, že ne? Tak to nepřehánějte s historickými letopočty nebo složitými názvy památek, které si ani sami nepamatujete. Je potřeba, aby text nenudil k smrti, ale bavil.
Od cestovatelského článku nebo cestopisu se může očekávat i jistá osobní zkušenost nebo poznámka. Když tak prozradíte něco zajímavého ze své cesty, čtenáře potěšíte. Obzvlášť když to bude něco vtipného nebo to bude podle Werichova „to je blbý, to se bude líbit“.
Nezapomeňte článek doplňovat tím, co mají čtenáři rádi. Může se jednat třeba o jídlo nebo zvířátka. Naopak to nepřehánějte s tím, co nemusí zrovna každý. Tak například věta o usrkávání čaje v Anglii je na první pohled neškodná, ale někteří čtenáři nemusí mít na srkání dobré vzpomínky.
Když se bude zdát článek moc krátký, zbytečně ho nenatahujte nepříliš chutnou omáčkou. Vyhněte se však opačnému extrému. Strohé věty mohou vést k fádnosti a i čtenář ocení trochu kreativity. Krátkému textu mohou od strohosti pomoci fotky nebo nějaké video z YouTube.
Už je snad obecným tvrzením, že člověk je tvor líný číst a rád se jenom dívá. Proto jsou taky bulvární noviny plné pestrobarevných fotek. Prolínejte tak články pěknými fotografiemi nebo přidejte za článek galerii. Ideální je mít své autentické fotky. Nicméně neopomeňte kvalitu a pokud máte jen rozmazané fotky z mobilu s palcem v rohu a katastrofální kompozicí, tak tím nekažte jinak kvalitní článek. Pokud nemáte své fotky a nechcete platit drahé fotobanky, množství kvalitních fotek zdarma k použití najdete například na Pixabay.com nebo Unsplash.com. Případně nám napište a pokud něco kalého v archivu najdeme, výměnou za uvedení zdroje zdarma poskytneme.
Sledujte návštěvnost článků, ptejte se čtenářů a zjišťujte, co je ve vašem portfoliu obsahu nejúspěšnější. Na základě toho můžete tvořit další obsah více konkurenceschopnější a úspěšnější.
Když už si dáte se svým blogem nebo magazínem tolik práce, je z toho potřeba taky něco mít. Líbísky na Facebooku jsou hezké, ale za ně si chléb nekoupíte. Natož se někam podíváte. Nejlepší je tak získat z webu rovnou nějaké peníze, například formou reklamy. Existuje mnoho metod, například PPC reklamy nebo affiliate marketing. A protože jste tento článek dočetli až sem, koukněte se na provizní systém cestovní kanceláře HOŠKA TOUR. Díky němu můžete získávat provize z prodaných zájezdů, když čtenáře pošlete k nám a on si objedná zájezd. Více informací o našem provizním programu naleznete zde.
Štítky: affiliate, affiliate marketing, akademie, Jan Hoška, online marketing
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |