fbpx

Cestopis ze zájezdu do Paříže: poznali jsme skvosty francouzské metropole

1.Den: Venku je tak pěkně a já mám velice dobrou náladu, protože již odpoledne odjíždím směr Paříž. Čeká nás noční transfer.

2.Den: Ráno už jsme zde, ve městě zamilovaných. Jdeme se podívat do právě rozkvetlých Lucemburských zahrad. Pokračujeme do Latinské čtvrti, kde se nachází mnoho mezinárodních kuchyní a krásně to tu voní. A konečně už jsme u krásné gotické katedrály Notre Dame. Na věžičkách vidíme chrliče, známé z příběhu Zvoník od matky boží. Jdeme se podívat do této impozantní katedrály.

Katedrála Notre Dame

Procházíme i kolem radnice Hotel de Ville.

Odpoledne jdeme navštívit, velice dobře známé pyramidové muzeum Louvre. Jako první jdeme k Mona Lise. Muzeum je obrovské nestíháme vše projít, potřebovali bychom minimálně tři dny. Nejvíce nás však zaujala sbírka soch z Egypta.

Sedící písař – socha ze starověkého Egypta v muzeu Louvre

Po té jsme se zašli podívat do zajímavého centra Le Halle nedaleko.

3.Den: Jedeme do Versailles. Do zámku jsme nešli, ale obdivovali jsme krásné zahrady s fontánami. Pokračujeme k moderní čtvrti La Défense. Jsou zde moderní budovy a architektonické zajímavosti. Nachází se tu i několik boutiqů.

Budovy ve čtvrti La Défense

Před večerem přijíždíme k Montmartru. Čtvrť známá z mého oblíbeného filmu Amélie z Monmartru. Přicházíme ke katedrále Sacre Coeur umístěné na kopci a máme odtud krásný výhled. Klesáme níž k náměstí malířů. Oslovují nás a chtějí nás kreslit. Řekneme: „No mercy“ a jdeme dál. Už jsem se jednou nechala namalovat v italském Sorentu a nebyla jsem si moc podobná. :). Končíme dole u známého kabaretu Moulin Rouge, který je stále ještě v provozu.

4.Den: Ráno přijíždíme k Eiffelově věži. Po cestě jsme viděli krásný, starý, francouzský kolotoč. Věž je mohutná, na obrázku nevypadá tak veliká. Musíme jít daleko, abychom ji na fotce celou zachytili. Necháme se vyvést výtahem až na horu. Je zde krásný výhled. Nachází se zde obchůdek se suvenýry. Pokračujeme přes Invalidovnu, kde má hrobku Napoleon Bonaparte a procházíme Tuillerijské zahrady. Teď nás čeká plavba po Seině. Z lodi vidíme muzeum D´orsay, Notre Dame a celý ostrov Île de la Cité.

Pont Alexandre III – silniční most přes řeku Seinu

Ještě se jednou vrátíme do Latinské čtvrti na gyros a vyrážíme směr ČR. Snad se zase někdy vrátíme.