fbpx

Zážitky z našich cest...

30 let: takto vzpomínají naši průvodci

Bez komentáře

Na přelomu roku 2021 a 2022 oslavujeme kulaté výročí 30 let od oficiálního založení. Ikdyž se první akce pod taktovkou pana Hošky a budoucí klienti potkávali již od roku 1985, k oficiálnímu založení nemohlo dojít dříve než v roce 1991. Pro tento článek jsme oslovili průvodce CK HOŠKA TOUR, aby zavzpomínali na svůj první zájezd. ...

Básnění o Krásách na pomezí

Bez komentáře

Krásy na pomezí  –  3. – 6. 09. 2020 Z Hradce Králové před námi autobusem pár desítek mil, Pulčínské a Čertovy skály jsou letos náš toužený cíl. Míříme přes města vybraných jmen, Mýto i Litomyšl, Mohelnickým kopcem dolů na Olomouc kolem hradů jako poskládané korálky, vězení Mírov, vysoký Úsov i Bouzov ze známé pohádky. Loštice ...

DOPLNĚNÉ zážitky z cest 2020

Bez komentáře

Naši klienti, průvodci a řidiči vyprávějí své příběhy z letošních zájezdů. Již jsme realizovali třeba: Za ledovým mužem do Ötztalu Autor: Jiří Tichý   Svět křišťálových vodopádů                                 Pod štíty Julských Alp     Krásy Švýcarska     Julské Alpy ...

Zážitek z Paříže: Notre Dame a řízek

Bez komentáře

Jezdila jsem často jako průvodkyně do Francie, především do Paříže. Historek, hlavně zábavných, jsem zažila spoustu. Jednu jsem zažila před Notre Dame. Stalo se to asi před 5 lety, kdy katedrála byla ještě gotickým klenotem. Byla jsem domluvena se známou, že si dáme sraz před katedrálou a pak si společně zajdeme do Latinské čtvrti na ...

Silvestrovská Paříž

Bez komentáře

S kamarádkou jsme se rozhodly konec roku 2019 strávit poněkud netradičně v cizině. Dlouho jsme vybírali zemi, ale nakonec nás uchvátila Francie. A to hned její srdce, Paříž. Já jsem “matku módy” již jednou navštívila, ale 7 let je přeci jen dlouhá doba, tak jsem se rozhodla pro zopakování. A opět jsem si potvrdila, že ...

Výstup na Dachstein

Bez komentáře

Bohužel už nepatřím k nejmladší generaci. Ani zdraví mně už neslouží tak, abych mohl absolvovat náročné výstupy na velehory.  Ale vysoké hory, to byla vždycky moje velká láska. V mládí, kdy se ještě nemohlo cestovat do zahraničí, jsem miloval Vysoké Tatry. Od Západních Tater až po Belánky jsem vylezl několikrát snad na každý kopec.  Bystrá, Baranec, Kriváň, ...

ČÍST VÍCE

Poslední možnost se podělit o své cestopisy

Bez komentáře

Zasílat můžete cestopisy do 29. ledna Ještě letos v lednu se můžete zapojit do poslední soutěže Cestopisování. Stačí uvést i jen krátké povídání o tom, co jste zažili. Žádná věda. Nějaké tipy můžete najít zde: http://www.cestopisovani.cz/jak-napsat-poutavy-cestopis-7-tipu/ nebo inspiraci můžete najít i mezi již publikovanými cestopisy: https://hoska-tour.cz/cestopisy/. Se svými cestopisy se pochlubte a další informace k soutěži naleznete na webu: ...

Zájezd detektivní aneb po stopách Policie Modrava

Bez komentáře

Čtvrtek Jako správní detektivové se musíme nejprve řádně rozhlédnout po okolí a vyhodnotit situaci. Takže vzhůru na nejvýše postavený královský hrad v Čechách – gotický hrad Kašperk. Coby obezřetní dobyvatelé se vydáváme k němu opatrně z přeplněného parkoviště dvou i vícestopých vozidel nejprve pozvolna stoupající cestou přes Žlíbek na Pustý Hrádek – zříceninu bašty, původně chránící přístupovou cestu ...

Jak je hezké Polsko slezské

Bez komentáře

Jak je hezké Polsko slezské (11. – 12. 05. 2019) Další z krásných a zajímavých zájezdů s CK nás o víkendu zavedl na území našich severních sousedů – do části Polska zvané Dolní Slezsko. Pan Zikmund, řidič a majitel nového autobusu, a pan průvodce Richard si nás převzali na palubu a do své péče po dobu dvoudenního putování. Cesta nás ...

ČÍST VÍCE

DOPLNĚNO: Podívejte se, co nám dorazilo z cest

Bez komentáře

Už od jara nám přicházejí od průvodců a účastníků různé momentky. Provance (Vladimír Sojka) Taurská cesta (Jan Hoška) Dolomity (Jirka Tichý)   Salzburská karta (Gabriela Šilarová) (Josef Kučera s manželkou)     Za ledovým mužem do Ötztalu (Jirka Tichý) Julské Alpy – Slovinský kras, kolektiv Masarykovy městské nemocnice v Jilemnici Podunají s termály (Jirka Tichý) Zamaguří – ...

Předvánoční doba

Bez komentáře

Pomalu blížící se předvánoční Časy začínají vyžadovat nejprve Úklid všech Domků, Chyší, Zámků, Chalup, Míst i Světlíků včetně Dvorů i Dvorců, a to pěkně z Grunty a od Podlažic.   K tomu máme u nás všechny prostředky. Snem hospodyněk jsou už od Jitra Čirá a Čistá Okna, nikde žádný vodní Kámen a Rezek v koupelně, vymetené Smetí, Bílé ...

Šumavské jezero na 4 – křížovkářský kvíz

Bez komentáře

Tento skoro celodenní výlet z dalšího vícedenního zájezdu s CK Hoška-tour na Šumavu se dá nazvat jako křížovkářský. Proč? No přece v nápovědě se luštitelům nabízí šumavské jezero na 4. Náš zájezdní autobus s panem řidičem nás hezky dovezl a měkce vyložil na parkovišti Nová Hůrka. Odtud přecházíme opatrně přes rušnou silnici na modrou značku a kolem dnes už krásně upravených ...

Putování po Šumavě: Bučina-Strážný-Kvilda

Bez komentáře

Jeden z mých oblíbených zájezdů s CK Hoška-tour na Šumavu s ubytováním na Kvildě zahrnoval i tuto nádhernou pěší túru se skvělými zážitky. Trochu jednotvárnou 7 km asfaltovou cestu od penzionu Pohoda ve středu obce Kvilda (měl by na sobě dost zapracovat, aby si ten název doopravdy zasloužil) nám zkrátil místní autobus a popovezl nás na zastávku Bučina. Na místě ...

Na kole podél Ohře

Bez komentáře

Reportáž z cyklozájezdu Zájezd pořádala cestovní kancelář Hoška-tour z Lázní Bělohrad. 1.den 26.9.2018 Nastupujeme v Mladé Boleslavi u supermarketu Albert. Kromě mne s manželkou nastupuje ještě kolegyně, s kterou se pracovně známe. Autobus začínal trasu ráno v 5,00 hod. v Hradci Králové a podle plánu měl přijet do Mladé Boleslavi v 8 hodin. Sledujeme hustý ...

Vánoce po cestovatelsku

Bez komentáře

Takový turista, cestovatel či poutník po vlasti české si stvoří Vánoce po svém způsobu. Nejprve promyslí a sežene dárky – zamíří do Darkovic – Darkoviček na Areál československého opevnění – takový bunkr také není k zahození, za zdravím kousek vedle v Karviné do Lázní Darkov – poukaz na léčení pohybového ústrojí v jodobromových pramenech postaví na nohy každého. A kam asi ...

„Hardwarové“ pozvání

Bez komentáře

Hardware (z anglického významu „železářské zboží“ nebo také „nářadí“, v IT slangu je to prostě „železo“) Takže vás zvu na krátkou návštěvu do šumavského městečka Železná Ruda. Není velké počtem stálých obyvatel, ale narůstá počtem návštěvníků toho krásného koutu Šumavy. Centrem města je Klostermannovo náměstí s nepřehlédnutelnou cibulovitou věží kostela Panny Marie Pomocné z Hvězdy.   Naproti přes rušnou silnici je ...

Objevujeme Krušné hory

Bez komentáře

Pojďte se projít jednou z částí Krušných hor  – cestou na rozhraní dvou světů – krásně zeleného a průmyslově šedého. Čeká nás zajímavá cesta z výchozího místa vísky Černice, neznalým místopisu přidám název městečka Horní Jiřetín. Ten znáte z médií v boji o prolomení hranice těžebních limitů na uhlí jisté velké společnosti a místními lidmi, kteří tu chtějí žít a bydlet. ...

Flámování na Flájích

Bez komentáře

Jistě jste už několikrát v životě slyšeli větu: „ Ty mne snad přivedeš do hrobu…“, tak já vás tedy vezmu na výlet až za Hrob. Je to malé městečko na naší cestě za flámováním na Flájích. Do Hrobu se dostanete z lázeňského města Teplice po několika kilometrech odbočením vpravo, dále pokračujete pak nahoru přes potok Bouřlivec a projedete pod železničním ...

Šumava – Lipensko 2016

Bez komentáře

Jeden výlet na Lipensku pojali jsme po vojensku. Od hotelu v Černé bus ušetřil nám cesty kus. Do vojenského prostoru vcházíme už v pozoru na přehlídku připraveni. Na křižovatce Záhvozdí nikdo se nám nezpozdil, cesta víkendová v sobotu je otevřena natěšena pro návštěvníky s kapucí či pod deštníky. Z uhlíkovské hájenky vycházíme do přírody, jdeme cestou podle lesa, podle ...

Ať žijí rytíři

Bez komentáře

Za rytíři na Cuknštejn a Nové Hrady   Tuhle a tady jsou Nové Hrady, my však vynecháme ty nové, šlehačkové, rokokové, a vydáme se podle moudrých knih na hranici dolů vpravo na český jih. Tady nás čeká opravený hrad, jež tyčí se tu a vítá nás rád. Hradní příkop bez vody, síně slávy statečných bojovníků, ...

Zasíláme odměny autorům cestopisů

Bez komentáře

Také v průběhu roku 2017 nás potěšil zájem o soutěž Cestopisování. Cestopisy jsme si v žádném případě nemohli nechat pro sebe. Najdete je zde na tomto webu v sekci Galerie – Cestopisy (https://hoska-tour.cz/cestopisy/). Zároveň již teď můžete zasílat své cestopisy pro další ročník na email: cestopisovani@hoska-tour.cz Další informace k soutěži najdete na specializovaném webu Cestopisování.cz   Oficiální ...

ČÍST VÍCE

Putování po Švýcarsku – cestopis z letní dovolené v horách s rodinou

Bez komentáře

Místo: Švýcarsko je krásná, hrdá a nádherná země a já mám to štěstí, že ve Švýcasku už mnoho let žije legálně má sestra Markéta. Pracovala jako tkadlena, ještě za komunistů, v textilní továrně Slezan, kde poznala Švýcara, který tam s kolektivem spolupracovníků montoval švýcarské textilní stroje, a který se stal jejím manželem. Poprvé jsem mohla ...

Výlet do královské země

Bez komentáře

No, řekněme si, kdo se chtěl stát aspoň na chvíli členem královské rodiny? Snad každý by chtěl.  Londýn a celkově Velká Británie Vám to na chvíli umožní. Budete kráčet s hlavou nahoře a připadat si jako opravdový člen modré krve, ale abych začala úplně od začátku. V květnu 2017 jsme se vypravili s naší školou do Anglie. Každý ...

Poslední možnost si zasoutěžit

Bez komentáře

Cestovní kancelář HOŠKA TOUR vyhlašuje soutěž o nejlepší cestopis. Svoje cestopisy zasílejte do konce roku 2017. Na setkání příznivců cestovní kanceláře 2018 vyhlásíme vítěze. Jedinou podmínkou je, aby cestopis byl Vaším dílem a byl ze zájezdu cestovní kanceláře, případně z destinace, kam jezdíme. Cestopisy zveřejníme na webových stránkách a nejlepší odměníme hodnotnými cenami.   ...

Kudy tudy do Bavor

Jeden komentář

1. den Na další prodloužený víkend na Šumavě vyrážíme ve čtvrtek autobusem z Prahy něco pár minut po osmé ráno z posledního nástupního místa z centra na Černém Mostě. Cestou míjíme Beroun, malý pozdrav od zříceniny hradu Žebrák a Točník, později nad lesy vykoukne zámek Zbiroh, kolem Rokycan a Starého Plzence, projedeme městem Přeštice („nositel řádu ...

Turecko – setkání s přáteli z Prahy

Bez komentáře

Již dlouho jsme s manželem cestovaly světem,no do Turecka muj muž nikdy netoužil cestovat. Časem změnil názor já slyšela od známych a kolegu z práce jak tam je hezky,tak se mi podařilo muže přesvědčit,at tam poletíme.Nastal den D a my letěly do mé vysněné země krasného moře a země létajících kobercu. Po přistání na letišti ...

ČÍST VÍCE

Na návštěvě u lidu jeskynního typu

Bez komentáře

Chladné počasí na začátku zájezdu v době jarního prodlouženého víkendu nás opravdu navnadilo na návštěvu jeskyní Moravského krasu.   Cestou od Hradce Králové pršelo, místy se přidal i sníh, to určitě jen proto, aby se paní Zima s námi řádně rozloučila se vší parádou.   Přes zabílenou Vysočinu jsme dojeli mikrobusem kolem známého pivovaru Černá Hora a ...

Cestování v Dubaji

Bez komentáře

20. 12. 2013 jsem odjela s dcerou do Dubaje. Bydleli jsme ve staré čtvrti, kde byly malé uličky a vypadalo to vše romanticky. Navštívili jsme toho spoustu. Byly jsme v muzeu, kde mě zaujali lovci perel a vůbec celé ztvárnění minulosti. Byly jsme v největším nákupním centru Dubai Mall, tam mají kluziště. Moc jsem se tam neorientovala, tam bych se ztratila, ...

Výlet do malebných Luhačovic

Bez komentáře

Jako dárek ke svým 22. narozeninám jsem od přítele dostala pobyt v malé vesničce Pozlovice nedaleko Luhačovic. Moc jsem se na týden dovolené a relaxace těšila, i když počasí nám vůbec nepřálo. V půlce dovolené jsme se rozhodli, že navštívíme malebné městečko Luhačovice. Tento den zrovna nepršelo, ani slunce nesvítilo, ale bylo ideální počasí na toulky městem. Viděli jsme spoustu ...

Louhování na Lužnici

Bez komentáře

Jinak by se snad ani tento třídenní zájezd nazvat nedal. Nejen od prvního výstupu z autobusu na návsi v jihočeském městyse Stádlec, ale i po celou dobu chůze v krajině nás většinou skrápěly dešťové kapky, aby dohonily letošní vláhový deficit a my hezky povyrostli. Přemístili jsme se po žluté turistické značce (dále jen TZ), která tu jde souběžně s Naučnou stezkou (NS) s nezvyklým ...

Ohlédnutí za Zugspitzí

Bez komentáře

Převzato z webu Masarykovi městské nemocnice v Jilemnici. Pro účastníky byl v 5 denním nabitém programu hlavním zážitkem výhled z nejvyššího vrcholu Zugspitze (2962 m.n.m), dále přechod vzdušného mostu Fernpass, který se klene v závratné výšce 179 metrů nad údolím a průchod hlubokou soutěskou po železné lávce zabudované ve skalní stěně. Příroda kolem Garmisch-Partenkirchenu, ubytování v ...

Taurská cesta – 1. ZŠ Jičín

Bez komentáře

V neděli 1.6. jsme v jedenáct hodin v noci odjeli na Taurskou cestu. V noci jsme se sice pokoušeli v autobuse usnout, ale protože jsme byli natěšení a zvědaví na to, co nás čeká, ne a ne zabrat. Také jsme tipovali, jak vyjde počasí – zprávy se krutě rozcházely. Norské servery předpovídaly zataženo, déšť a ...

Relikviář nebo ferrata?

Bez komentáře

Pokud jste se už byli na zámku v Bečově nad Teplou podívat na unikátní a nedocenitelnou památku jako je relikviář svatého Maura.   O odhalení tajemství a místa nálezu relikviáře ve zdejší hradní kapli v roce 1985 se svým týmem zasloužil JUDr. František Maryška. K dispozici měl pár nejasných informací – sháňka ze zahraničí po nějaké velmi ...

O ztracených brýlích

Bez komentáře

Jsme elegantní fungl nové sluneční brýle za pár set a ztratily jsme se. A to na zájezdu č.    Balaton na kole od CK Hoška Tour z Lázní Bělohradu.   Naše panička Mařenka nás zapomněla na čerpací stanici ve Svitavách,hned první den 14.9.2016,odložila nás na pult,když si objednávala nějakou dobrotu,která jí byla milejší než my.A odjela ...

Z Čech do Švýcarska a zase zpět – 2016

Bez komentáře

Koncem září v teplém a příjemně přívětivém počasí jsme se vydali na další prodloužený víkend s CK Hoška Tour. Tentokráte smíšená výprava směřovala autobusem na Českosaské Švýcarsko. Pečlivě se posbírali zájemci o turistiku i cyklistiku od Hradce Králové až po Liberec. Cestující se vezli pohodlně v autobuse s panem řidičem, kola a podobné samohyby pro ...

ČÍST VÍCE

Jak jsme putovaly po švýcarském Engadinu

Bez komentáře

Když jsme přemýšlely, jak strávit letošní prázdniny, padl nám do oka zájezd do Švýcarska. Vysokohorská turistika, překonávání výškových rozdílů pomocí lanovek a taky touha nafotit nějaké zajímavé fotky. Protože to byla naše šestá společná dovolená, s přípravou a balením nebyl žádný problém. Mohly jsme tedy vyrazit. Vlastně ještě nutno zmínit, že tak jako vždy, vezly ...

Švýcarský Engadin

Jeden komentář

Velký okruh Polskem

Bez komentáře

Cestopis ze zájezdu do Paříže: poznali jsme skvosty francouzské metropole

HOŠKA TOUR

1.Den: Venku je tak pěkně a já mám velice dobrou náladu, protože již odpoledne odjíždím směr Paříž. Čeká nás noční transfer. 2.Den: Ráno už jsme zde, ve městě zamilovaných. Jdeme se podívat do právě rozkvetlých Lucemburských zahrad. Pokračujeme do Latinské čtvrti, kde se nachází mnoho mezinárodních kuchyní a krásně to tu voní. A konečně už ...

Putování Dunajskou stezkou

Bez komentáře

Vážení turističtí přátelé a kamarádi, dovolte abychom se s Vámi podělili o zážitky z cykloturistického putování Dunajskou stezkou, které začátkem května pořádala CK Hoška-tour. Doprava do Pasova byla zajištěna zájezdovým busem s vlekem na kola, cestou se sešla rozmanitá sestava účastníků v zajímavém věkovém rozpětí 9 – 77 let a bohatá byla škála kol od ...

ČÍST VÍCE

Zúčastněte se soutěže o nejlepší cestopis z turistických cest po celé Evropě. Budete soutěžit o hodnotné ceny a navíc máme suvenýr pro každého. Své cestopisy můžete posílat do konce roku 2018. Podrobnosti najdete na stránkách cestopisovani.cz.

© 2024 by CK HOŠKA TOUR - Vyrobeno s v Lázních Bělohradě.